نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6130
-
الف
+

«نگین صدق گویا»: ترجیح می‌دهم کم کار باشم اما تکرار نشوم

«نگین صدق گویا» در یک مصاحبه در پیوند با نقش خود در سریال «به کجا چنین شتابان» صحبت کرد.

به گزارش آی فیلم 2، سریال «به کجا چنین شتابان» با هنرمندی بازیگرانی چون  «آهو خردمند» ، «بهروز بقایی»، «علی عمرانی»، «پرستو گلستانی»، «فریبا متخصص» و «نگین صدق گویا» این روزها ساعت 19:00 به وقت تهران و کابل از شبکه آی فیلم 2 در حال نشر می باشد.

به بهانه نشر سریال «به کجا چنین شتابان» گفت و گوی خراسان نیوز با بازیگر تاثیر گذار این سریال، بانو «نگین صدق گویا» را در ادامه می خوانید:

 آشنایی شما برای بازی در این سریال چگونه محقق شد؟

نگین صدق گویا:

طبق معمول همیشه برای بازی در این کار دعوت شدم، خانم «آهو خردمند» من را برای بازی در نقش «کتایون» پیشنهاد داده بود. خیلی از بازیگران برای این کرکتر تست داده بودند ولی بازیگر این نقش را پیدا نکرده بودند. لوکیشن‌های مربوط به این شخصیت شروع شده بود و بازیگر نداشتند. به پیشنهاد دوستان به آقای طالبی معرفی شدم و به دیدنشان رفتم و همان روز برای نقش کتایون انتخاب شدم.

 شما در سریال «به کجا چنین شتابان» نقش منفی دارید؛ از چگونگی شکل گیری نقش «کتایون» برایمان بگویید.

نگین صدق گویا:

روزی که برای بستن قرارداد رفتم تصور می‌کردم طبق معمول فلمنامه را می‌گیرم و مطالعه می‌کنم تا روی نقش کار کنم اما چون کار عاجل بود روز اول قرارداد بستم و فردای همان روز مقابل کمره رفتم، متأسفانه فرصت نکردم روی کرکتر کتایون کار کنم. سعی کردم از راهنمایی‌های کارگردان و «بابک حمیدیان» که نقش ثابت مقابل من بودند، استفاده کنم، آن چه مقابل دوربین بازی کردم با فلمنامه تفاوت داشت اما آن شخصیت و ذات اصلی را از فلمنامه گرفتم و به کمک متن و کارگردان سعی کردم نقش را بازی کنم.

 اشاره به فلمنامه کردید. از فلمنامه بیشتر بگویید.

نگین صدق گویا:

خوشبختانه آقای طالبی هنگام ثبت سریال، دیالوگ‌ها را تغییر می ‌داد و سکانس‌ها را بازنویسی نموده و تعدادی از دیالوگ‌ها را حذف یا اضافه می‌کرد. وی کارگردان نظرپذیری بود و هنگامی‌که ما نظرات خود را با او در میان می‌گذاشتیم می‌پذیرفت، گاهی مواقع هم مخالفت می‌کرد زیرا دلایل خاص خود را داشت اما این گونه نبود که فقط نظر خودش را اعمال کند.

 از شیوه کارگردانی «ابوالقاسم طالبی» برایمان بگویید.

نگین صدق گویا:

برای نخستین بار به این شیوه کار می‌کردم که برایم تجربه خوبی بود. گاهی اوقات ۵-۴ سکانس مداوم در فلمنامه وجود داشت که با یکدیگر تمرین می‌کردیم و برداشت اولی که گرفته می‌شد به نوعی تمرین ما بود و خیلی اوقات مورد موافقت کارگردان قرار می‌گرفت. میزانسن‌ها و دیالوگ‌هایی که تمرین می‌کردیم دست خودمان بود.

گرفتن چند سکانس پشت سر هم از لحاظ تداوم حس خیلی خوب بود اما سختی‌های خودش را داشت زیرا گاه شش بازیگر هم زمان در آن چند سکانس با یکدیگر حرکت و دیالوگ داشتند. البته کارگردان با نگاه دقیق خود در مقابل کمره بازیگران را نظارت و هدایت می‌کرد.

چه تحلیلی از شخصیت «کتایون» دارید؟

نگین صدق گویا:

کتایون کرکتری منفی است، او اعتیاد دارد اما زیرک و دقیق است و در انجام هر کاری با سیاست تمام جوانب را در نظر می‌گیرد.

از هم بازی شدن با «بابک حمیدیان» و «رضا رویگری» که سکانس‌های مشترکی با یکدیگر داشتید چه تجربه ای کسب کردید؟

نگین صدق گویا:

با آقای رویگری در گذشته تجربه همکاری داشتم و با روش یکدیگر آشنا بودیم اما با «بابک حمیدیان» برای نخستین بار هم بازی شدم و تجربه‌های خوبی از این همکاری به دست آوردم.

در این سریال چه تجربه ای کسب کردید؟

نگین صدق گویا:

وقتی در نقشی بازی می‌کنم، هر چه آن نقش جای کار بیشتری داشته باشد می‌توانم خود را نشان دهم. نقش‌های منفی به سبب خاص بودنشان جای کار دارد. نقش کتایون نقش خاصی بود که در تلویزیون کمتر دیده شده است.

شما چه قدر سعی کرده اید که به سمت عادی و شاید تکراری شدن کشیده نشوید؟

نگین صدق گویا:

متاسفانه این مسئله در سینمای ایران وجود دارد. وقتی بازیگری چند کار خوب از خودش ارائه می‌دهد در واقع در نقش‌هایش خود را تکرار می‌کند. معتقدم یک بازیگر زمانی بازیگر خوبی است که بتواند خلاف ذات و رفتارهای واقعی خودش و حتی چهره ظاهری که دارد، کار کند.

 ترجیح می‌دهم کم کار باشم اما تکرار نشوم و روی نقش‌های منفعل کار نکنم. اکنون هم که این اتفاق افتاده و دیده شده بیشتر سعی می‌کنم در انتخاب‌هایم دقت کنم. منفی و مثبت بودن کرکتر معیار اصلی ام نیست مهم این است نقش برایم جای کار داشته باشد. امیدوارم در نقش‌هایم تکرار نشوم.

 واکنش مخاطبان را نسبت به بازی خود و سریال چگونه دیدید؟

نگین صدق گویا:

نظرها مثبت است و با افرادی که رو به رو می‌شوم درباره نقشم نظر می‌دهند و تعریف می‌کنند. خیلی خوشحالم از این که ریسک کردم، چون نظرها مثبت است.

حرف آخر برای پایان این گفت و گو.

نگین صدق گویا:

 حضور در این سریال و گروه خوب، خاطرات زیادی را برایم به همراه داشت و تمام این پنج ماهی که در سریال کار کردم بسیار برایم لذت بخش بود و روزی که کار تمام شد غصه دار بودم. 

«نگین صدق‌گویا» زاده ۸ حوت(اسفند) ۱۳۴۹ در تهران، بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون اهل ایران است.

وی دارای مدرک لیسانس علوم اقتصادی از دانشگاه الزهرا می باشد.

بانو صدق گویا نخستین بار بازیگری را با بازی در فلم «تیک تاک» به کارگردانی «محمدعلی طالبی» در سال 1371 آغاز کرد.

وی بازی در فلم های سینمایی «زن امروز»، «واکنش پنجم»، «انتخاب»، «زمانی برای دوست داشتن» و ... را در کارنامه خود دارد.

از معدود کارهای تلویزیونی صدق گویا نیز میتوان به سریال «به کجا چنین شتابان» به کارگردانی «ابوالقاسم طالبی» که هم اکنون از شبکه آی فیلم2 در حال نشر است، اشاره نمود.

وی در این سریال در نقش «کتایون» ظاهر شده است و از کرکترهای مرکزی سریال می باشد.

دانلود سریال «به کجا چنین شتابان»

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر